Sammanfattning 2010

Januari: Pappa flyttade ifrån huset och jag fick för första gången på 14 år testa på att bo i lägenhet samt att ha en lille bror.

Februari: Livet rullade på, jag hade kvar Figaro. Var i Säfsen med syster och hennes familj samt grannarna. Och vi var där med skolan :) Var på GHS och shoppade järnet och även Ullared ;)





Mars: Gjorde inte heller så mycket speciellt. Tränade inför tävlingssäsongen och startade årets första tävling som jag vann en av klasserna på, älskade ponny <3 Var på begravning av gammelfarfar.


April: Tävlingarna flöt på och jag debuterade 90 cm med Figaro och var dubbelnolla.

Maj: Sommaren började närma sig och det var en sjukt jobbig period i skolan. Tävlade fortfarande Figaro och det flöt väl på dock utan placeringar. Gammelfarmor begravdes.


Juni: Fick sommarlov som dom första dagarna tillbringade med min fina bästa vän Sara vid stranden och det var väldigt varmt. Den 16 juni blev Grandessa min och jag ahde helt plötsligt två hästar som tiden skulle räcka till åt. Tävlingarna med Figaro blev fiaskon och jag visste itne vad jag skulle göra. Han fick bara gå hemma och träna och jag åkte väl ut på någon tävling. Men allt blev fel och han fick vila större delen av sommaren vilket jag verkligen ångrar idag. I slutet av juni tillbringade jag även en vecka i Grebbestad hos älskling medans världens bästa Angelica hade Figaro och Lina hade Sessan. Flyttade Sessan ner från plåt (<3) till ridskolan. Flyttade även med pappa,Lina och Vinnie till granstigen och hus.





Juli: Fortfarande sommarlov. Tillbringade många timmar i stallet och många timmar med Sara vid stranden. PIP 2010 med Nathalie, Sara och Amanda. Sjukt kul, drog på mig en ordentlig körtelfeber och hade ingen röst på 2 veckor. Figaro åkte ut på annons och jag hamnade i någon slags depp period och grät så fort jag såg honom. Tränade som tusan på Sessan och det började gå bättre och bättre.



Augusti:Startade första tävlingen på Sessan och kvalade även DIV II på den starten. Eller startade mitt första meeting på henne. Tre små gummors cup. Figaro såldes sista dagen på TSG och jag åkte till älskling dagen efter och var där en vecka. Jag började åttan och bytte tränare till Madelene Ericsson och allt började gå spikrakt uppåt.




September: Skolan rullade på och likaså mitt liv. Flyttade Sessan till privat :)

Oktober: Jag fyllde 14, jag startade sista tävlingen för året på Sessan och kom fyra och grät av glädje på ärovarvet. Min fina prinsessa <3 Pappa fyllde år, vi gjorde om mitt rum hos mamma och på höstlovet kom Steffi hit och jag var lyckligare än någonsin.

November: Min träningsperiod började och Sessan började äntligen få muskler. Jag fick hjälp för mitt knä och började träna upp det. Mormor dog och återigen hamnade jag i en ledsen period. Begravningen var det jobbigaste på länge. Jag saknade Figaro enormt. Åkte till Steff en helg vilket gjorde saker och ting bättre. Årets första snö kom.

December: Det hemskaste jag varit med om inträffade, plåtstallet brann ner och åtta hästar likaså. Livet fick en tvärvändning och jag började förstå hur mycket Sessan verkligen betyder. Träningarna rullar på och snart är det jul. Året har gått rysligt fort och det har varit ett bra år på många sätt och ett dåligt på många sätt. Jag är super glad att jag har mina fina vänner och världens bästa kille att luta mig mot när det känns tufft och utan dom hade jag aldrig överlevt. Jag älskar er <3

Kommentarer
Postat av: angelica

jag saknar ponnyn :( och dig .. <3

2010-12-16 @ 13:15:55
URL: http://ayohli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback